– طبیعت بامیه سرد و بسیار تر است.

– مصرف آن برای افراد گرم مزاج مفید است.

– این سبزی مغذی سبب تقویت اعصاب شده و قوه بینایی را نیز افزایش می دهد.

– بامیه به لیل دارا بودن مقادیر زیاد ویتامین های «آ»و «ث» و تقویت سیستم ایمنی می تواند ماده غذایی مناسبی برای زنان باردار ، کودکان در حال رشد و افرادی که به دلیلی دچار وقفه در رشد شده اند محسوب شود.

– بر روی پوست و کرکهای آن ، مقداری منگنز و کالبات وجود دارد که غذای غدد داخلی بوده و ترشح ان ها را تنظیم می نماید.

– همچنین اشتها به غذا را زیاد می کند.

– بامیه دارای خاصت ضدعفونی کننده می باشد و کرم معده و کرمک را از بین می برد.

– با مصرف یک لیوان بامیه ، ۵۰ کیلو کالری انرژی به بدن می رسد و با اشغال فضای زیاد در معده ، فرد احساس سیری می کند و اشتهایش نسبت به مصرف غذاهای دیگر کمتر می شود. به همین دلیل می توان از بامیه به عنوان یک تغذیه مناسب در رژیم های کاهش وزن استفاده کرد.

– ملین مزاج بوده و مدفوع را زیاد می کند.

– بامیه در یر طرف کردن بلغم ، صفرا و سودا مفید می باشد.

– لعاب و مواد لزج در بامیه ،سینه های خسته و کوفته را نرم و گرفتگی صدا را و آوازه را باز می کند.

– بامیه منبع خوبی از کلسیم بوده ،از این رو ضدپوکی استخوان است.

– پتاسیم در آن ضد فشار خون است.

– فیبر موجود در بامیه به حفظ قند خون کمک می کند، بدین ترتیب که سرعت جذب قند خون را کاهش می دهد از این رو برای افراد مبتلا به دیابت مفید است. همچنین با جذب آب کافی از بروز یبوست جلوگیری کرده و به این ترتیب از سوء هاضمه نیز پیشگیری می کند.

– شربتی از جوشاندن بامیه تهیه می شود که درمان زخم گلو و گرفتگی صدا بسیار موثر است.

– اسید فولیک باعث کاهش هموسیستئین – ماده ای که باعث انسداد رگ های خونی می شود. ویتامین «ث» نیز یکی از آنتی اکسیدان های مهم می باشد. در مجموع بامیه به علت دارا بودن این مواد مغذی و نیز فیبر های محلول و املاح باعث پیشگیری از بیماری های قلبی می شود.

بامیه