حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی شب گذشته در مراسم جشن ازدواج حضرت علی(ع) با حضرت فاطمه(س) با عنوان هلهله فرشته‌ها که در حسینه شهدای قم برگزار شد، با بیان این که دو چیز باعث می‌شود انسان آسیب ببیند، اظهار داشت: آن دو غفلت و شهوت است، دوای غفلت نماز و دوای شهوت ازدواج است؛ اگر اهل نمازی ازدواج کند ۷۰ تا ۸۰ درصد بیمه است زیرا راه غفلت و شهوت برای او بسته می‌شود.

وی با اشاره به این که انسان به هوا، غذا و لباس نیاز دارد، گفت: خداوند می‌فرماید«هُنَّ لِبَاسٌ لَکُمْ وَ أَنْتُمْ لِبَاسٌ لَهُنَّ»این یعنی بعد از هوا و غذا همسر نیاز سوم بشر است و همانند لباس عیوب را می‌پوشاند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به آیه«وَ أَنْکِحُوا الْأَیَامَى مِنْکُمْ وَ الصَّالِحِینَ مِنْ عِبَادِکُمْ وَ إِمَائِکُمْ»ابراز داشت: خداوند می‌فرماید همه برای ازدواج قیام کنید، بهترین دلالی، واسطه شدن برای ازدواج است؛ ازدواج فقط برای جوانان نیست برخی پیرمردها و پیر زن‌ها هم نیاز به همسر دارند.

وی نیاز پیرمردها و پیر زن‌های سالخورده را به ازدواج بیشتر دانست و گفت: شاید بسیاری از جوانان تنها به یک منظور همسر بخواهد اما تنها در تهران نزدیک چهارده هزار سالخورده وجود دارد که کسی را ندارند که با آنها حرف بزنند و درد دل کنند به همین دلیل دچار افسردگی شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با تأکید بر این که چند تفکر غلط وجود دارد که مانع ازدواج جوانان می‌شود، بیان داشت: اول این که می‌گویند مدرک تحصیلی مان باهم نمی‌خواند، اگر این حرف درست باشد همه مراجع و علما باید بی همسر بمانند زیرا آنها ۷۰ سال در علوم حوزوی تحصیل می‌کنند همسرشان هرچقدر هم که درس بخواند باز هم عقب است، اما این قشر بهترین زندگی‌ها را هم دارند.

وی شهری یا شهرستانی بودن طرف مقابل را برای ازدواج بی اهمیت خواند و گفت: اگر افکار و عقاید دو طرف بایکدیگر هم خوانی دارد باید ازدواج کنند؛ ازدواج شهری و روستایی نمی‌شناسد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به این که برخی به دلیل این که دختر اول ازدواج نکرده مانع از ازدواج دختران بعدی می‌شوند، اظهار داشت: شاید دختر اول نخواهد ازدواج کند؛ بعضی چیزها نوبتی نیست بلکه برحسب نیاز است؛ نباید حق کسی که آمادگی دارد را نادیده گرفت.

وی با بیان این که با ازدواج دانشجویی مخالفم و طرفدار ازدواج دبیرستانی‌ها هستم گفت: من همه دخترانم را  به غیر از یکی در دبیرستان شوهر دادم؛ کسی نیاز به آب دارد مگر می‌شود بگویید بعد از این که لیسانس گرفتی به تو آب می‌دهم؟! اگر پدر مادری عمدا ازدواج فرزندشان را به تأخیر بیندازند و آنها به گناه بیفتند، پدر و مادر هم در آن گناه شریک هستند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به آیاتی که خداوند در آنها می‌فرماید که هستی برای بشر آفریده است، افزود: خداوند  ما را برای بندگی و عبادت آفریده است؛ بهترین عبادت نماز است و بهترین حالت نماز سجده است، خداوند می‌فرماید در سجده یاد همسر خود باشید و این دعا را بخوانید«خداوندا به من و عیالم رزق و روزی عطا فرما»کسی که به همسرش بداخلاقی می‌کند و نیش می‌زند نمازش قبول نیست.

وی با تأکید بر این که معنای ازدواج تشکیل خانواده مستقل نیست، گفت: دختر و پسر می‌توانند ازدواج کنند هر دو در خانه پدر خود باشند؛ هرگاه شرایط فراهم شد، و پسر شغل پیدا کرد بروند سراغ زندگی خودشان؛ پسر و دختر عقد کرده هر وقت نیاز داشتند هم دیگر را ببینند، این خیلی بهتر از آن است که برخی با جنس مخالف ارتباط حرام برقرار می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی کمک کردن به برپایی یک ازدواج را بسیار ارزشمند دانست و ابراز داشت: خداوند می‌فرماید «تَعَاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ»ازدواج بّر است و هرکس می‌تواند باید کمک کند؛ می‌شود زندگی را آسان گرفت و جوان‌ها را متأهل کرد؛ اگر کسی ازدواج کند ثواب یک رکعت نمازش ۷۰ برابر می‌شود.

وی در پایان به سه شبهه مهدویت پاسخ داد و گفت: فلش یک قطعه بسیا کوچک است که داخلش خالی است اما به وسیله آن می‌توان هزاران کتاب را به رایانه منتقل کنید؛ وقتی انسان توانست چنین کاری کند خدا که مهندس انسان است هم می‌تواند علم امام علی(ع) و امام صادق(ع) را به مغز یک بچه سه ساله منتقل کند و او را نیز به امامت برساند.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در پاسخ به این شبهه که چگونه می‌شود امام زمان(عج) بیش از هزار سال عمر کند؟ ابراز داشت: اندازه موی ابرو و مژه ثابت اما موهای قسمت‌های دیگر بدن رشد می‌کند، همان خدایی که چنین کاری کرده است می‌تواند عمر همه انسان‌ها را پیش ببرد اما عمر امام زمان(عج)را ثابت نگه دارد.

وی در توضیح این که چرا امام(عج) غایب شده است، گفت: اگر اداره برق هرچه لامپ نصب کند مردم بشکنند دیگر لامپ وصل نمی‌کند تا مردم فرهنگ استفاده از آن را پیدا کنند بنابراین به دلیل این که یازده امام را به شهادت رساندند خدا آخرین آنها را با غیبت حفظ کرد تا مردم برای ظهور مهیا شوند.