نشست ماهانه موج نوی موسیقی انقلاب «نو نوا» شامگاه روز سه شنبه با حضور «مسعود ده‌نمکی»، «علیرضا قزوه» و « علی‌محمد مودب» در حسینیه هنر برگزار شد.

«مسعود ده نمکی» کارگردان سینما با بیان اینکه پیوند بین شعر، موسیقی و تصویرسازی به مستند «فقر و فحشا» کمک کرد، اظهار داشت: مستند که تا سال ۱۳۸۴ مخاطب عامل داشت در مقطعی به قدری مورد استقبال قرار گرفت که بیش از ده میلیون نسخه قاچاق از این مستند کپی برداری شده بود.

وی گفت: مستند «فقر و فحشا» به قدری مورد توجه قرار گرفت که روزنامه‌های دولتی لندن، ژاپن و سایر کشورها درباره آن نوشتند.

کارگردان سینما بیان کرد: ما متوجه شدیم جامعه تشنه عدالت است اما باید وقت‌شناس بود و به موقع و در زمان مناسب عدالتخواهی کرد.

ده نمکی تصریح کرد: در زمینه شعر، ترانه و سرودهای انقلاب خلأهایی وجود دارد که باید مورد توجه قرار گرفته شود.

کارگردان فیلم معراجی‌ها عنوان کرد: اثر موسیقی در دفاع مقدس زیاد بود. ما بلد نبودیم احساسات ملی مردم را برای حضور رزمندگان در جنگ تهیج کنیم در صورتی که عراق یک سپاه ارکستر و خواننده داشت که در شهرها سرود عربی می‌خوانند همین مسئله باعث شد رژیم بعث یک میلیون نیرو در جبهه داشته باشد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به بصیرت گفت: باید درباره موضوعاتی که می‌خواهیم کار کنیم بصیرت داشته باشیم. ورود به حوزه هنر، ورود به میدان مین است. این حوزه نیاز به خودسازی دارد. عالم هنر با جاذبه‌هایی که دارد هنرمند را جذب می کند و در معرض خطر قرار می‌گیرد.

کارگردان فیلم اخراجی‌ها بیان کرد: نقدها در ابتدا باید درون گفتمانی باشد. اگر در حوزه موسیقی جریان حزب‌اللهی موزیسین‌های قوی داشته باشد می‌توانند به جریان فیلم و مستندسازی نیز کمک کنند. خیلی وقت‌ها تیتراژها و موسیقی‌ها فیلم را ماندگار می کند حتی ترانه می‌تواند یک فیلم را نجات دهد.

وی گفت: اوج هنر در شعر تبلور پیدا می کند. علم شاعر باید بیشتر از تکنیک او باشد. اگر شاعر روزی صد صفحه تاریخ نخواند حرف کسی را می‌زند که دیگران می‌زنند.